Prima „cârtiță”, cum sunt numite uriașele utilaje care sapă în sol și în stâncă, a fost pornită demonstrativ, cu ocazia inaugurării șantierului. Este vorba de o freză cu 225 de utilaje de tăiere ce vor fi înlocuite pe parcurs, după ce se uzează.
Primul tunel ar trebui terminat în octombrie 2025 și la scurt timp ar trebui să fie gata și al doilea. În vară ar trebui să înceapă lucrările și la tunelele 3 și 4 (Homorod), potrivit oficialilor din Ministerul Transporturilor, citați de HotNews.
Între Brașov și Sighișoara trenurile circulă cu viteze medii cuprinse între 31 și 42 km/h, iar vitezele mari vor reveni peste câțiva ani pe acest tronson, după ce vor fi terminate lucrările de pe toate secțiunile.
Lucrările sunt cele mai complexe efectuate în domeniul feroviar românesc după 1989. Se construiesc două tuneluri noi cu lungimea de 5, respectiv 7 kilometri cu galerii duble, alte trei tuneluri cu galerii comune, dar și un viaduct de 1700 de metri
Stadiul fizic al lucrărilor de reabilitare pe tronsoanele Brașov – Apața și Cața – Sighișoara este de 24,5%, iar pe tronsonul Apața – Cața este de 20,3%.