Statul California, de pildă, care se bazează pe impozitul pe benzină și pe alte taxe pe carburanți pentru a susține întreținerea drumurilor, testează ideea unei „taxe de drum”, care i-ar taxa pe șoferi în funcție de numărul de kilometri parcurși, mai degrabă decât de cantitatea de benzină cumpărată. Programul pilot a fost inițiat datorită faptului că se estimează că încasarea veniturilor provenite din taxa pe benzină va scădea în următorii ani, potrivit Agenției de transport a statului California (CalSTA).
Oficialii CalSTA au declarat pentru FOX Business că un proiect de lege, semnat în 2021, a stabilit programul pilot pentru a testa fezabilitatea potențială a unor modalități alternative prin care se poate plăti pentru întreținerea drumurilor statului, despre care agenția a spus că ar putea chiar „să arate o economie netă pentru unii automobiliști în anumite circumstanțe”.
Participarea la program este complet opțională, deși participanții pot câștiga până la 400 de dolari în stimulente pentru a ajuta agenția să testeze acest sistem. Potrivit agenției, participanții vor experimenta plata unor tarife diferite de taxare rutieră și, la rândul lor, vor oferi feedback statului cu privire la experiența lor. Pentru a-și raporta kilometrajul, aceștia vor putea alege între introducerea manuală a kilometrajului, un dispozitiv plug-in de bord cu sau fără GPS sau telematică la bordul vehiculului fără GPS.
Statul a explorat venituri alternative după ce, în 2014, a fost promulgată o lege a Senatului, care a stabilit că este „important ca statul să înceapă să exploreze surse alternative de venituri care pot fi implementate în locul structurii învechite a taxei pe benzină în vigoare în prezent”, potrivit Departamentului de Transport din California, cunoscut și sub numele de Caltrans.
Președintele Biden și-a propus ca 50% din vânzările de vehicule noi să fie electrice până în 2030, în parte prin reducerea costului vehiculelor și creșterea infrastructurii de încărcare a vehiculelor electrice. De la preluarea mandatului de către Biden, vânzările de vehicule electrice au crescut de peste patru ori, cu peste 4 milioane și jumătate de vehicule electrice pe șosele, a declarat în ianuarie administrația Biden.
Dar chiar și acum, cum procentul de mașini electrice nu este atât de mare, statele „simt deja presiunea”. În mod evident, California este cea mai afectată, deoarece are cele mai multe vehicule electrice înregistrate. Chiar dacă este un procent mic, acest lucru afectează cu adevărat California și reprezintă o parte din motivul pentru care statul a văzut „dispărând ca prin minune surplusul bugetar”.
Cea mai periculoasă plajă din Grecia, unde turiștii își pun viața în pericol dacă intră în apă