Accidentul produs în seara zilei de 27 februarie în staţia de metrou Timpuri Noi a avut loc în contextul în care un tren care nu a fost implicat în coliziune s-a defectat, în staţia Dristor 1, iar pentru a-i face loc spre depou, o altă ganitură, cu pasageri, a fost dirijată pe o linie de sosire.
„Când i s-a făcut parcursul către staţia Timpuri Noi, trenul în care se aflau călători a fost trimis către o linie ocupată, pentru că acolo deja venise un tren de metrou dinspre Piaţa Unirii şi în ultima clipă au reuşit să reducă viteza în aşa fel încât cele două trenuri s-au atins, dar viteza la care s-a întâmplat acest lucru a fost în jur de 5 kilometri pe oră, care este chiar viteza la care se fac, în mod normal, manevrele de cuplare a trenurilor de metrou.”, a explicat directorul AGIFER Laurenţiu Dumitru pentru news.ro. Din fericire, impactul a fost minor, pentru că viteza garniturii era chiar cea la ccare se fac manevre de cuplare. „Aşa ceva nu trebuie să se întâmple, sub nicio formă”, a adăugat directorul AGIFER. Acesta a precizat că instituţia pe care o conduce are un an ca termen legal pentru finalizarea raportului privind incidentul din staţia Timpuri Noi, însă specialiştii şi-au propus să finalizeze ancheta în cel mai scurt timp posibil.